Koordinator i rukovodstvo su prilikom redovne posete DZ Alibunar prezentovali novine vezane za protekli period i dokazali da se poštuju akreditacijski standardi i usvojene procedure u cilju podizanja kvaliteta rada na viši nivo.
Dom zdravlja Alibunar je ustanova koja pruža kvalitetnu zdravstvenu zaštitu u skladu sa pravima i potrebama korisnika, uz poštovanje ličnih stavova korisnika, etičkih načela i opšte prihvaćenih stručnih stanica.
Odobreno je četiri specijalizacije i to iz pedijatrije, opšte medicine, interne i urgentne medicine.
Od investicionih radova i nabavka opreme:
- Renovirana je Ambulanta Lokve,
- Zamenjen je gasni kotao u zdravstvenoj ambulanti u Vladimirovcu,
- Sprovodi se postupak nabavke za dva servera koji će omogućiti unapređenje informacionog sistema,
- Garažni kompleks je morao da se renovira zbog novih sanitetskih automobila,
- Nabavljen je novi ultrazvučni aparat za Službu za zdravstvenu zaštitu dece,
- Čeka se navavka zubne stolice koja je dobijena na konkursu.
Zaposleni u Domu zdravlja učestvuju u velikom broju preventivnih aktivnosti koje organizuje Ministarstvo zdravlja.
Napisano je šest novih procedura i revidirana jedna.
U toku treće redovne akreditacijske posete Domu zdravlja u Alibunaru obavljen je obilazak seoske ambulante u Lokvama, koja je u prethodnom periodu renovirana. U ambulanti rade 1 lekar, 2 medicinske sestre koji pružaju usluge lečenja odraslog stanovništva. Lekar radi u dve seoske ambulante četiri dana u Lokvama i jedan u ambulanti Janošik. Ambulanta raspolaže sa jednom ordinacijom, intervencijama, čekaonicom, posebnim prostorom za medicinski otpad. Higijena je na zavidnom nivou. U ovoj ambulanti jedna spremačica održava higijenu. Sve prostorije su svetle i prostrane. Postoje sve potrebne evidencije vezane za sterilizaciju, higijenu, dezinfekciju, temperaturu, kiseonik… Ambulanta zadovoljava sve standarde kvaliteta i bezbednosti. Zaposleni ulažu puno truda i napora u stalnom unapređenju rada i primeni procedura.
Opšti utisak je da ambulanta spada u red razvijenih i dobro organizovanih celina u primarnoj zdravstvenoj zaštiti.
Opšti uticak nakon redovne posete je da ustanova u potpunosti radi u skladu sa standardima za akreditaciju ustanova primarnog nivoa zdravstvene zaštite , sa izraženim liderstvom i dobrim menadžmentom što sve može poslužiti kao primer dobre prakse pružanja zdravstvene zaštite visokog kvaliteta i bezbednosti pacijenata.